Stuurinrichting

De originele stuurinrichting bestond uit een “Burman”. kogelkringloop systeem, waarvan de oliepomp in het verlengde van de dynamo-as is bevestigd. De pomp was echter manco, maar een andere pomp kreeg ik er los bij. Het Burman systeem werkt via 2 hulp-pitmanarmen en een groot stuurwiel (16”) en maakt van uiterst links-rechts ca 5 slagen (4,9)

Burman stuurhuizen hebben een wat mindere reputatie, lekken nog wel eens! Mijn MKII heb ik omgebouwd naar een tandheugel systeem van een XJ6/XJ12. Hiervoor moeten steunen worden gecreëerd  en een aanpassing naar de stuuras worden gemaakt.
De spoorstangen naar de fusee armen hebben ook aanpassingen nodig, korter en opnieuw worden voorzien van M14x1,5  t.b.v. de spoorstangkogels.

Voor de hydraulische aandrijving heb ik gekozen voor een elektro-hydraulische pomp (Mercedes A klasse).
De reden hiervoor was:
er was geen plaats meer in de motorruimte, doordat wisselstroom dynamo en airco-  pomp alle beschikbare ruimte en poelie’s in beslag namen.

De nieuwe stuurinrichting stuurt perfect en heeft ca 3,25 slag van uiterst links naar rechts nodig. Ook op hogere snelheid “spoort” de auto perfect.

De gekozen elektro-hydraulische pomp van de A-klasse heeft een unieke elektronische regeling waardoor deze relatief weinig stroom trekt in de recht-uit stand. De plaatsing is in het LV-scherm. Door de LOKARI-binnenschermen zit deze keurig beschermd en wordt niet vuil.