Body

Ik ben begonnen om de hele auto tot in detail uit elkaar te halen, omdat ik deze wilde laten stralen, zowel in- als uitwendig.

Hiertoe moesten alle componenten, bouten, moeren, bedrading enz. gedemonteerd worden. De onderzijde van de auto moest voor het stralen handmatig en mechanisch worden ontdaan van de bittac- underbody coating. Dit omdat het straalmiddel hier geen grip op heeft. Gelukkig kon ik via Calley Cars uit Elburg over een draaibok beschikken. Dit was super! 

De body is, nadat diverse plaatwerk bij Calley Cars in Elburg was hersteld, naar A-parts Coating in Apeldoorn vervoerd.
Hier is de body inclusief portieren, motorkap en kofferdeksel in – en uitwendig met aluminiumoxide gestraald geworden. Ook de verweerde witte lak op de buitendelen van de body zijn op een zeer vakkundige wijze, zonder nadelig effect op het plaatwerk, schoon gestraald.  De auto is daarna binnen enkele uren in een 2 componenten epoxy primer gespoten. 

Na het stralen heb ik eerst alle delen, zoals portieren, kofferdeksel en motorkap gemonteerd en afgehangen en daar waar nodig met behulp van shims goed passend gemaakt.Dit zijn zaken die je vooraf makkelijker doet, dan wanneer alles strak gespoten terug komt!

De body is toen naar een autospuiterij gegaan voor het strak maken en spuiten. Omdat het resultaat niet naar mijn zin was is de auto later alsnog naar een ander bedrijf ( J.A. v.d. Werf in Lunteren) gegaan. Zelf heb ik vooraf de koets met waterproof 1200 mat geslepen en daarna heeft Van der Werf de auto magnifiek gespoten. De auto is met diverse lagen blanke lak afgewerkt. 

Tijdens de afbouw van de auto zijn alle holle ruimten grondig ingespoten met verwarmde (ongeveer 120 graden C) MIKE SANDERS Antikorrosions Schutz Fett. Dit product is in een 3-jarige test in Duitsland veruit als beste product voor holle ruimtes naar voren gekomen. De vlakke plaatdelen, binnenkanten van spatborden, onderzijde van de auto e.d. zijn met Dinitrol-Metallic, met de kwast en spuit, behandeld geworden.